Wednesday 4 October 2017

Forex Elliott Bølge Analyse Bloggen


Daglig Elliott Wave Forex Forecast Her finner du den daglige Forexanalysen basert på den berømte Elliott Wave-teorien. Fem valutapar blir forsket i hver video mdash EURUSD, GBPUSD, USDCHF, AUDUSD, EURJPY, USDCAD og USDJPY. En Forex-prognose er produsert for hver av dem ved hjelp av Elliott Wave Count teknikker og noen støttende indikatorer. Videoene er innspilt av Muhammad Azeem, som praktiserer Elliott Wave-teknikker siden 2005, og arbeider i Forex teknisk analyse siden 2001. Se den nyeste videoen lastet opp 3. mars 2017: Det anbefales å vise videoene i fullskjermmodus. AUDUSD Trend er bearish i 1 time diagram. Intradag motstand er til stede på 0.7685 prisnivå. Så, så lenge prisen forblir under 0.7685 motstandsnivå, se etter salgssaker. Hvis bullish lysestake lukker over 0.7685 kritisk motstandsnivå, så vil nedtrenden gå til slutt. EURJPY Trend er bullish i 1 time diagram. Intradag støtte er til stede på 119,45 prisnivå. Så, så lenge prisen forblir over 119,45 støttenivå, se etter kjøp handler. Hvis bearish lysestake lukker under 119.45 kritisk støttenivå da opptrenden kommer til å ende. EURUSD Trend er bullish i 1 time diagram. Intradag støtte er til stede på 1.0493 prisnivå. Så, så lenge prisen forblir over 1.0493 støttenivå, se etter kjøp. Hvis bearish lysestake lukker under 1.0493 kritisk støttenivå da opp trenden kommer til å ende. GBPUSD Trend er bearish i 1 time diagram. Intradag motstand er til stede på 1,2403 prisnivå. Så, så lenge prisen forblir under 1.2403 motstandsnivå, se etter selge handler. Hvis bullish lysestake lukker over 1.2403 kritisk motstandsnivå, så vil nedtrenden gå til slutt. USDJPY Trend er bullish i 1 time diagram. Intradagstøtte er til stede på 111,59 prisnivå. Så, så lenge prisen forblir over 111.59 støtte nivå, se etter kjøp handler. Hvis bearish lysestake lukker under 111.59 kritisk støttenivå da opp trend kommer til å ende. USDCAD Trend er bullish i 1 time diagram. Intradagstøtte er til stede på 1,3164 prisnivå. Så, så lenge prisen forblir over 1.3164 støttenivå, se etter kjøp handler. Hvis bearish lysestake lukker under 1.3164 kritisk støttenivå da opptrenden kommer til å ende. USDCHF Trend er bullish i 1 time diagram. Intradag støtte er til stede på 1.0008 prisnivå. Så, så lenge prisen forblir over 1.0008 støtte nivå, se etter kjøp handler. Hvis bearish lysestake lukker under 1.0008 kritisk støttenivå da opp trenden kommer til å ende. Nedenfor kan du bla gjennom arkivene til de tidligere daglige videoene: Prinsippanalyse: en Elliott Wave Blog for Forex Signals, Futures Signals og Stock Signals Når jeg ser på mitt forex-arbeidsområde, noterer jeg meg en god langsiktig mulighet med kortslutning av USDJPY. Legg merke til at prisen har steget kraftig de siste månedene, og har utløst min tilpassede indikator for å skrive ut noen magenta bearish paint barer i midten av rallyet. Disse malestrengene indikerer vanligvis når en valuta har flyttet for langt for fort, og så er det minst en kort pause eller trekk tilbake i rekkefølge. Du kan imidlertid se at USDJPY ignorerte dette flere ganger og fortsatte å skyte høyere. Etter de magenta malerørene vil du legge merke til noen røde malingstenger, som er en kombinasjon av momentum og volatilitetsindikatorer som viser at prisen har gått altfor langt og å se etter et bekreftelsessignal med en pris nær under nøkkelgjenstanden (gul linje). Så, for to dager siden, vil du legge merke til at signalet ble bekreftet med et nært under den gule linjen, og øvre bånd av volatilitetsindikatoren. Dette er ledsaget av et modifisert RSI som har blitt sterkt overkjøpt i flere uker, og begynner å skru ned, samtidig som det er en bearish klemme i mitt histogram like under det. Så du har en bearish klemme samtidig som RSI er overkjøpt, noe som er et veldig bearish tegn. Til slutt vil du legge merke til at momentumindikatoren min også viser bearish divergens. Nå er dette en stor og lang opptreng som jeg kaller for å bli ødelagt, og vanligvis gir disse typer trender ikke opp lett. Du kan se at dagen etter at USDJPY brøt under det bevegelige gjennomsnittet (gul linje) at den umiddelbart reverserte høyere og kysset den gule linjen og praktisk talt tett rett på den på fredag. Når du ser på min momentum-sammenligning av alle store valutaer nederst til høyre i arbeidsområdet, ser du at US Dollar er alt ved at det er ensom å prøve å få et trykk høyere, mens alt annet, inkludert den japanske yenen, er trending ned. Rett over det, vil du se at amerikanske og canadiske dollar er den sterkeste i markedet akkurat nå også. Så, jeg er ikke helt sikker på at USDJPY vil bryte ned umiddelbart, da det kan være et nytt trykk til en ny høy de neste dagene. I så fall ser jeg nøye ut for reverseringsmønstre på den nye høyen for å slå den kort. Jeg er for tiden beskjeden kort USDJPY nå, men er forberedt på en ny høy å legge til den korte posisjonen. Lar se på bølgetall og Fibonacci-data. Jeg kan telle en skarp bølge ((2)) rally som slutter til høyre på 78 Fibonacci-nivået av nedgangen som startet fra 123.75. Hvis denne tellingen er riktig, bør USDJPY ikke lage en ny høy og bør nesten umiddelbart gjennomgå en kraftig nedgang lavere i en stor bølge (3)) nede. I så fall vil dette være en stor risikohandel når jeg kan gå kort fra dagens nivå med et stopp på bare over 118,50, og risikere litt over 150 pips med potensialet til 2000 pips. Nå tviler jeg på at jeg vil holde det så lenge, men det gir deg en ide om den begrensede oppsiden herfra, og det ekstraordinære potensialet til ulempen. Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN YTELSE OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NOEN PROFIT ELLER GAIN. HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. Markedet har holdt seg bra den siste uken eller så, og min bølgetall forblir intakt. Det ser ut til at en fjerde bølgekonsolidering skjer og et skudd høyere vil oppstå kort tid. Jeg ser ikke noen stor handling som skjer før nyttår, men en jevn flyter høyere bør oppstå frem til da. Den amerikanske dollar vises overkjøpt, sammen med alle japanske yenpar, så kort sikt salg av USD og kjøp av JPY kan være klok når et teknisk oppsett faller sammen med disse retningene. Jeg vil forbli nimble og fleksibel med bransjene og se dem som kortsiktige korrigerende muligheter da de er Fed-relaterte trekk som fører opp til dette punktet. Langsiktig, de bør fortsette i deres nåværende retning, men på kort sikt forfaller de for en korreksjon. Her er et øyeblikksbilde som driller ned bølgen, teller litt mer fra det daglige diagrammet. Dette 4 timers diagrammet viser et sterkt rally som bør fortsette til området 2400-2450 før noen meningsfylt korreksjon. Det finnes flere alternative teller som også konkluderer med 2400-nivået, slik at nivået ser ut til å være et godt sted å se etter en solid korrigering. Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN YTELSE OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NOEN PROFIT ELLER GAIN. HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. SampPs beveger seg som projisert for noen uker siden. Presidentsvalget lanseringen har dyttet denne rallyen høyere og høyere og bør fortsette å gjøre det i løpet av de kommende flere ukene. Som du kan se fra bølgetellingen, har en pause fra en konsolideringsperiode på flere måneder blitt avsluttet, og markedet skyter høyere, og har måter å gå på. Også, sesongbaserte krefter, og et pro-aksjemarked Fed, bør hjelpe markedet flyte høyere. På SampP Futures daglige diagram av dagen kontrakten vil du merke i diagrammet over at markedet er godt overkjøpt. Dette er bestemt av den enorme prisavstanden i forhold til et nøkkende glidende gjennomsnitt i kombinasjon med at MIFT RSI blir overkjøpt. Med andre ord, prisen har gått langt til fort enn den historisk har gjort før. Dette er et tegn på et sterkt rally, men det betyr også at enten en konsolidering eller en beskjeden nedgang er for å tillate det bevegelige gjennomsnittet å ta opp pris. En hvilken som helst meningsfylt tilbakekalling jeg ville bare se som en kjøpsmulighet på dette tidspunktet uansett. I tillegg er de fleste individuelle sektorer også betydelig overkjøpt, noen er flate, og bare Gold Miners er oversold. Så markedet er litt strukket, men i siste omgang vil det bevege seg høyere på lengre sikt, så noen tilbakekall jeg ville se som muligheter til å kjøpe. Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN YTELSE OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NOEN PROFIT ELLER GAIN. HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. Aksjemarkedet har vært ganske rot i det siste året eller så med hakkelig sidelengs-til-prisutvikling som det har hatt meg på sidelinjen for det meste. Jeg har forsøkt å handle individuelle aksjer gjennom opsjonshandler, og fokuserer på forex som et resultat. Den eneste tingen som har skjedd nylig er prishandlingen rundt det amerikanske presidentvalget. På valgdagen økte overnattingssesjonen så en stor nedgang i markedene da Donald Trump syntes å være seier. Men da de amerikanske handelsmenn våknet neste dag, kjøpte de raskt oversoldmarkedet og førte det til nye høyder fra forrige handelsdag. Dette ble også gjort på stort volum selvfølgelig. Så, markedsaktører forteller oss at selv om det var innledende frykt for en Trump-seier basert på potensiell ustabilitet i USA, da panikket slått av markedet, så Trump-vinningen bra for økonomien og aksjemarkedet. Om det er sant og vil spille ut, vet vi ikke selvsagt. Men markedet er prising i positiv økonomi og inntjening i minst 6 måneder ut. Så vi har en stor reversering høyere på en gigantisk volumspike fra tilbake tidligere denne måneden. Den lave er 2028,50 for den dagen. For meg er det et nøkkelnivå for oksene. På lengre sikt, så lenge prisen forblir over dette nivået, er markedet generelt bullish 6 måneder ut fra dagen du er inne. Det vil bli pullbacks underveis, men langsiktige investorer ville være klokt å gå lenge markedene lenge det nivået forblir intakt. Det er flere tegn på en kortsiktig tilbaketrekking i aksjer over hele linja, så vel som i japanske yenpar i forex, så jeg tror at hvis kjøpere er tålmodige, kan de vente på at tilbaketrekking for å få lenge noen aksjer som kan være for kostbare akkurat nå. Jeg blir personlig kort USDJPY og GBPJPY i forex. Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN YTELSE OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NOEN PROFIT ELLER GAIN. HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. Symantec (SYMC) har lenge vært på tåre, men etter mindre bølge 3 ser vi litt hakket og svakt stigende av bølgen ((a)) lavt. Dette er en toppstruktur og indikerer en ((b)) bølge. Når det er ferdig, bør en skarp bølge (c)) finne sted, og trekke prisene til 22.60 - 24.00 rekkevidde for å fullføre Minor wave 4. Så jeg slår det kort med en spredt spredning som vil dekke inntjeningsposteringer tidlig i november: Kjøp SYMC Nov 18 2326 satt spredt på 1,19 På flipside ser Stericycling Inc (SRCL) ut til å ha gjennomført en mellomliggende ABC-korreksjon på downside. Etter et skarpt gap lavere, har bestanden trukket ned til nye nedturer, men ikke på overbevisende måte. Nedadgående momentum ser ut til å være blitt utmattet og et mulig invers hodet og skuldre mønster kan dannes. Et langt signal utløst på mine tilpassede indikatorer, så jeg slår det lenge her med et anrop spredt for å målrette en sammenfatning av Fibonacci retracement nivåer av bølge (C) og hele A-B-C-bevegelsen på 95-området. Her er handelen: Kjøp SRCL 18 november 7590 ringespredning på 6,24 Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN MENING OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NOEN PROFIT ELLER GAIN. HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. Tirsdag 27. september 2016 Aksjemarkedet og valutakursen har vært ganske signalfri og det er gratis i ca en måned. Men med USAs presidentvalgs oppvarming hk, og handelsmenn tilbake sine arbeidsplasser etter sommerferien, forventer jeg ting å hente. SampP ser ut til å være i de tidlige stadiene av en herregårdsløype, selv om bare 3 bølger har blitt trykt så langt, så oksen løper langt fra bekreftet. På kort sikt, se etter (c) av ((2)) for å trekke prisen ned til rundt 2100-nivået. Pris handling rundt dette nivået bør gi oss en anelse om hva som er neste. Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN YTELSE OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NOEN PROFIT ELLER GAIN. HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. TZA er en ETF som tredoblet shorts små cap aksjer. Så unødvendig å si, det er en vill sikkerhet. Som et resultat, Im spiller denne lille, men kan ikke motstå muligheten fordi hvis jeg er riktig, kan det lett resultere i et 100-300 fortjeneste på et opsjonsvalg. TZA har vært oversold for en stund og har spiket høyere i begynnelsen av året, bare for å falle ned igjen ganske raskt også. Imidlertid er den hakkede og sakte grinden de siste to månedene, en indikasjon på en avtagende downtrend, og så er en skarp reversering i horisonten. Venter på et kjøpssignal er fortsatt nøkkel, og jeg fikk en for noen dager siden med et tett over signallinjen. På grunn av hva TZA består av, og mangel på likviditet, er det ikke akkurat det beste mediet for å telle bølger. Det er sannsynligvis bedre å analysere Russell (TF). Men ser på TZA på timeplanen, du kan se en anstendig bølgetall som antyder en lang bølge ((v)) på plass. Sannsynligvis vil det være et skudd lavere for å fullføre bølgen ((v)), men det bør raskt bli møtt av en reversering høyere. Jeg er rettet mot 32-området like over den forrige 4. bølgen. Oppsettet og risikovilkårene er vel verdt å gi denne ville sikkerheten et skudd på den lange siden (så kort små kapsler): Kjøp TZA 14 oktober 27.532 Anropsspredning på 0,98 Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN MENING OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERer NOGEN PROFIT ELLER GAIN. HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. Aksjemarkedet er bare et rot av lav volatilitet og generell apati. Jeg vil ikke lese for mye inn i bølgene eller prishandlingen med denne typen bevegelse. Sommertidene på handel slutter offisielt etter Labor Day, så jeg forventer at noen solide bevegelser vil gjengi markedet til passende nivåer i dagene etter arbeidsdagen. Så noen gode trekk skal skje i september i gang. Inntil da fokuserer jeg på mine opsjonshandler og forexhandlerne jeg detaljer nedenfor. Det britiske pundet tok av akkurat som jeg projiserte, og GBPJPY og GBPNZD var gode medier å bruke for å dra nytte av denne økningen. Jeg kom inn på GBPJPY på 131,72, og den sitter på 137,00 akkurat nå, og siden jeg fortsatt har lengre GBPNZD vil jeg lukke GBPJPY nå for å låse inn fortjeneste. GBPJPY har overgått GBPNZD så langt, og det er på 23 Fibonacci retracement nivå, så det er mulig det vil ta en pause her og la GBPNZD hente litt. Her er resultatet: GBPJPY oppføring på 131,72 og lukk ved 137,00 for 528 pip profitt. Snakker om GBPNZD. Rallyet er et komplett rot, men trender oppover og har fortsatt plass til å bevege seg. Fibonacci mål for motstand er på 1.83940 og 1.8549, selv om jeg fortsatt ser å slå 1,8600 - 1,8700 serien før du vurderer en topp. Jeg gikk lenge på denne handelen på 1,8061 og det er for tiden på 1,8216 så jeg er på en respektabel 155 pip-fortjeneste, men vil ikke at dette skal forvandle seg til en tapt handel, spesielt etter et godt fortjeneste på GBPJPY. Så jeg flytter mitt stoppfall her til breakeven: GBPNZD-inngang på 1.8061, flytter et stopp til breakeven på 1.8061 FØRSTE POST MED ORIGINAL HANDELSOPPSETT Det britiske pundet har blitt bultet siden Brexit, men en bunn har blitt dannet og en skarp rally er nær. Jeg har to bekreftede kjøpssignaler på de daglige diagrammene, så en stor handel er i orden. Parene med bekreftede kjøpssignaler er GBPJPY og GBPNZD. GBPJPY oppføring på 131,72 med overskuddsmål på 139,00 GBPNZD oppføring på 1,8061 med overskuddsmål på 1.8800 Jeg har bare katastrofale stoppfall i for begge, siden jeg vil at det skal få plass til å løpe de neste dagene eller ukene uten å stadig stoppe ut fra over - trading og overthinking flytten høyere. Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN YTELSE OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NOEN PROFIT ELLER GAIN. HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN YTELSE OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NOEN PROFIT ELLER GAIN. HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. Det britiske pundet har blitt bundet siden Brexit, men en bunn har blitt dannet og et skarp rally er nær. Jeg har to bekreftede kjøpssignaler på de daglige diagrammene, så en stor handel er i orden. Parene med bekreftede kjøpssignaler er GBPJPY og GBPNZD. GBPJPY oppføring på 131,72 med overskuddsmål på 139,00 GBPNZD oppføring på 1,8061 med overskuddsmål på 1.8800 Jeg har bare katastrofale stoppfall i for begge, siden jeg vil at det skal få plass til å løpe de neste dagene eller ukene uten å stadig stoppe ut fra over - trading og overthinking flytten høyere. Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN YTELSE OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NOEN PROFIT ELLER GAIN. HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. NSP falt 8 denne morgenen etter å ha lagt inn inntekter, så jeg lukket min korte posisjon til et godt fortjeneste. NSP endte opp med å slippe over 14 senere i handelsdagen, så i ettertid var lukkingen av denne spredningen for tidlig. Men min handelsstrategi har regler på plass for å ta fortjeneste, og min fortjeneste mål ble truffet på 8 drop level i morgen, så jeg tok fortjeneste da. Dette profittnivået jeg bruker har en tendens til å fungere som et solid sprettingspunkt, noen ganger permanent, så i det lange løp vil det tjene mer penger til å bruke det. Her er sammendraget: Solgt for å lukke NSP Aug 19 7080 satt spredt på 6,25 Kjøpt på 4,13 Fortjeneste på 2,12, 51 ORIGINAL TRADE SETUP. Insperity Inc. (NSP) har vært på et stort monster rally de siste flere ukene, men det har blitt ganske hakket og begynner å rulle over til ulemper. Dagens skarp pop er bare en utmattelse sammen med de trette og tappede ut oksene som kaster alt de har på det i dag for en siste press. Det neste resultatet av konsekvensen skal være til ulemper. Jeg viser en stor mellomliggende flatkorrigering som utfolder seg med dagens rally-del av bølgen (B) som snart skulle gi vei til en sterk impulsiv tilbakegang for bølge (C) mot Fibonacci-støtte på 66,72-nivået (38 Fibo), som også ligger nær den forrige Mindre bølge 4, en annen typisk tegning for større gradskorrigeringer. Så jeg gikk kort med en spredt spredning. Her er handelen: Kjøp for å åpne NSP Aug 19 7080 satt spredt på 4,13 Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN MENING OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NETTVINN ELLER GJELDER . HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. NSP falt 8 denne morgenen etter å ha lagt inn inntekter, så jeg lukket min korte posisjon til et godt fortjeneste. Handel detaljer å komme snart. ORIGINAL TRADE SETUP. Insperity Inc. (NSP) har vært på et stort monster rally de siste flere ukene, men det har blitt ganske hakket og begynner å rulle over til ulemper. Dagens skarp pop er bare en utmattelse sammen med de trette og tappede ut oksene som kaster alt de har på det i dag for en siste press. Det neste resultatet av konsekvensen skal være til ulemper. Jeg viser en stor mellomliggende flatkorrigering som utfolder seg med dagens rally-del av bølgen (B) som snart skulle gi vei til en sterk impulsiv tilbakegang for bølge (C) mot Fibonacci-støtte på 66,72-nivået (38 Fibo), som også ligger nær den forrige Mindre bølge 4, en annen typisk tegning for større gradskorrigeringer. Så jeg gikk kort med en spredt spredning. Her er handelen: Kjøp for å åpne NSP Aug 19 7080 satt spredt på 4,13 Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN MENING OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NETTVINN ELLER GJELDER . HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. I mitt siste innlegg projiserte jeg en selloff neste dag. Neste dag resulterte i at 8 SampP futures-poeng ble solgt. Det er ikke nesten det jeg hadde forventet. Nedgangen lettet imidlertid ikke noen av de bearish signaler på plass, på flere tidsrammer og flere forskjellige markeder. Og i dag har selgesignalene spredt seg til SampP og Dow kontanter indeksene på de 130 minutters diagrammer som du kan se deg over. Mitt bølgeantal ovenfor kan være litt aggressivt. Jeg tror markedet vil gå sidelengs og deretter rally et sted rundt Fed kunngjøringen. Det skal markere slutten på en fem-bølge EWP-rally. Det er mange fibonacci-nivåer på diagrammet ovenfor, men de viktige prisnivåene er 2200 8211 2207 som burde hekte rallyet. Så ser jeg markedet synker til 2167 før det potensielt finner en bunn. Vennligst støtte bloggen og liker dette innlegget :-) VENNLIGST MERK: DETTE ER EN ELLIOTT WAVE BLOG UTTRYKKER EN YTELSE OG INGEN VILKÅRGARANTIER ELLER IMPLISERER NOEN PROFIT ELLER GAIN. HANDEL MED DIN EGEN RISIKO. ELLIOTT WAVE ANALYSE Elliott Wave Princip er en detaljert beskrivelse av hvordan grupper av mennesker oppfører seg. Den er sterkt basert på menneskers psykologi og hvordan den svinger frem og tilbake i en naturlig sekvens mellom optimisme 038 pessimisme. Bruke Elliott Wave analyse er en øvelse i sannsynlighet. Denne analysen består av bølger som er indikatorer som identifiserer de høyest sannsynlige trekkene med minst risiko. Elliott Wave-analyse er spesielt populær i forex og indekser (for eksempel EURUSD og S038P500). ForexAnalytix tilbyr en omfattende topp kvalitet Elliott Wave analyse service. Våre ekspertanalytikere avkaler EW pris handling og gir innsiktige kommentarer til våre kunder på daglig basis. Den eneste tjenesten som tilbyr alle populære typer markedsanalyser (Macro, Basic Technical Analysis, Lysestakeanalyse, Harmonics, Elliott Wave), sømløst integrert og kombinert med flere andre markedsverktøy på en banebrytende plattform som aldri vil slutte å ekspandere. Gir selv de mest erfarne og erfarne handlerne med muligheten til å holde seg oppdatert med hendelser og prismønstre for 19 FX, Commodities and Stock Markets. Nåværende instrumenter dekket inkluderer: EURUSD, GBPUSD, AUDUSD, NZDUSD, USDCHF, USDCAD, USDJPY, USDNOK, EURGBP, EURJPY, GBPJPY, DXY, XAUUSD, XAGUSD, WTI, S038P500, DAX, 10Y UST, 10Y BUND. FÅ DE FØRSTE 20 DAGENE FOR KUN 1.00 Elliott Wave Principle er en detaljert beskrivelse av hvordan grupper av mennesker oppfører seg. Det avslører at massesykologien svinger fra pessimisme til optimisme og tilbake i en naturlig sekvens, og skaper konkrete og målbare mønstre. En av de enkleste stedene for å se Elliott Wave-prinsippet på jobben, er i finansmarkedene, hvor endring av investorpsykologi er registrert i form av prisbevegelser. Hvis du kan identifisere gjentatte mønstre i priser, og finne ut hvor vi er i de gjentatte mønstrene i dag, kan du forutsi hvor vi skal. Bruke Elliott Wave-prinsippet er en øvelse i sannsynlighet. En Elliottiker er noen som er i stand til å identifisere markedsstrukturen og forutse det mest sannsynlige neste trekk basert på vår posisjon innenfor disse strukturene. Ved å vite bølgemønstrene, vet du hva markedene sannsynligvis vil gjøre neste og (noen ganger viktigst) hva de ikke vil gjøre neste gang. Ved å bruke Elliott Wave Princip, identifiserer du de høyest sannsynlige trekkene med minst risiko. Elliott Wave Pattern (Motive Og Corrective Waves) Elliotts mønster består av motivbølger og korrigerende bølger. En motivbølge består av fem underbølger og beveger seg alltid i samme retning som trenden i neste større størrelse. En korrigerende bølge er delt inn i tre subwaves og den beveger seg mot trenden i neste større størrelse. Et bilde ovenfor viser grunnleggende mønstre som bygger for å danne fem og tre-bølge strukturer av stadig større størrelse. Bølger (1), (2), (3), (4) og (5) sammen gjennomfører en større impulsiv sekvens, merket bølge 1. Den impulsive strukturen av bølge 1 forteller oss at bevegelsen i neste større grad av trenden er også oppover. Det advarer også oss om å forvente en trebølge-korreksjon i dette tilfellet, en downtrend. Denne korreksjonen, bølge 2, følges deretter av bølger 3, 4 og 5 for å fullføre en impulsiv sekvens av neste større grad, merket som bølge en. På den tiden opptrer en trebølge-korreksjon av samme grad, merket som bølge to. Innenfor en korrigerende bølge, er subwaves A og C vanligvis mindre grad impulsive bølger. Dette betyr at de også beveger seg i samme retning som den neste større trenden. Merk at fordi de er impulsive, de selv består av fem subwaves. Bølger merket med en B er imidlertid korrigerende bølger de beveger seg i motsetning til trenden i neste større grad. Disse korrigerende bølgene er i seg selv laget av tre underlag. Motive Waves (impulsbølge og diagonal trekant) Vi kjenner to motivbølger: impuls og diagonal trekant. Impuls er den vanligste motivbølgen. Impulsbølge Impulsbølge er strukturert av fem underbølger i retning av en sterkere trend. Bildet nedenfor viser en fembølgeflyt til oppsiden, noe som betyr at prisen er i uptrend. bølge 1 må være en impuls eller en ledende diagonal bølge 2 kan være et eventuelt korrigeringsmønster bortsett fra en trekantbølge 2 må ikke spore mer enn 100 av bølge 1 bølge 3 må være en impulsbølge 3 må være lengre enn bølge 2 bølge 4 kan være noen korrigerende mønster (zigzag, dobbel eller trippel zigzag, trekant, flat, dobbel eller trippel tre) bølge 4 bør aldri bytte til et område med en bølge 1 bølge 5 må være en impuls eller en sluttende diagonal bølge 3 bør aldri være den korteste bølgen i forhold til bølger 1 og 5 De fleste impulser inneholder hva Elliott kalte en forlengelse. En forlengelse er en langstrakt impuls med overdrevne underoppdelinger. Det store flertallet av impulser inneholder en forlengelse i en og en av deres tre actionbølger. Det faktum at utvidelsen vanligvis forekommer i bare en actionunder-subwave, gir en nyttig veiledning til forventede lengder av kommende bølger. For eksempel, hvis den første og tredje bølgen er omtrent like lang, vil den femte bølgen trolig være en langvarig bølge. Omvendt, hvis bølge tre strekker seg, bør den femte enkelt bygges og ligne bølge en. I markedet er den mest utbredte bølgen bølge 3. Bilde nedenfor viser utvidet tredjedel av en tredjedel. En Diagonal er et vanlig 5-bølge motiv mønster merket 1-2-3-4-5 som beveger seg med den større trenden. Diagonaler beveger seg innenfor to kontraherende kanallinjer trukket fra bølger 1 til 3, og fra bølger 2 til 4. Det finnes to typer diagonaler: ledende diagonaler og sluttdiagonaler. De har en annen intern struktur og ses i forskjellige posisjoner innenfor det større gradmønsteret. Sluttende diagonaler er mye mer vanlige enn ledende diagonaler. En sluttdiagonal er en spesiell type mønster som oppstår til tider når forrige trekk har gått altfor fort, som Elliott satte det. En svært liten prosentandel av sluttdiagonaler vises i C-bølges posisjon av A-B-C formasjoner. I dobbelt eller trippel treer ser de bare ut som den endelige C-bølgen. I alle tilfeller er de funnet ved terminering av større mønstre, noe som indikerer utmattelse av større bevegelse. strukturen er 3-3-3-3-3 en kileform innenfor to konvergerende linjer bølge 4 må bytte til et område av en bølge 1 vises hovedsakelig i femte bølgeposisjonen, i C-bølgesposisjonen AB-C og i dobbelt eller tredoble tre som den endelige C-bølgen Når diagonale triangler oppstår i femte eller C-bølgeposisjonen, tar de 3-3-3-3-3-formene som Elliott beskrev. Det har imidlertid nylig blitt påvist at en variasjon på dette mønsteret iblant forekommer i den første bølgesposisjonen av impulser og i A-bølgeposisjonen av zigzags. Den karakteristiske overlappingen av bølger en og fire og konvergensen av grenselinjer til en kileform forblir som i den endelige diagonale trekant. Underdelingene er imidlertid forskjellige, og sporer et 5-3-5-3-5 mønster. struktur er 5-3-5-3-5 en kileform innenfor to konvergerende linjer bølge 4 må bytte til et område av en bølge 1 vises i bølgen en posisjon i en impuls, i A-bølges posisjon for ABC-strukturen er 3- 3-5 bølger B avsluttes godt utover bølgens begynnelse A som i en utvidet flat bølge C ikke klarer å reise sin fulldistanse, og faller kort over nivået der bølgen A endte, vises i bølge to eller fire i en impuls, bølge B i en ABC, bølge X i en dobbel eller trippel zig-zag, eller bølge Y i en trippel treer Kombinasjoner Elliott kalte sidelengs kombinasjoner av korrigerende mønstre dobbelt tre og tredoble tre. Mens en enkelt tre er noen zigzag eller flat, er en trekant en tillatte sluttkomponent av slike kombinasjoner, og i denne sammenheng kalles en tre. En dobbel eller tredobbelt tre er da en kombinasjon av enklere typer korrigeringer, inkludert de ulike typer zig-zags, flats og triangles. Deres forekomst synes å være den flate korrigeringsmetoden for å utvide sidelengs handling. Som med dobbelt og trippel zig-zags, er hvert enkelt korrigerende mønster merket W, Y og Z. De reaksjonære bølgene, merket X, kan ha formen av eventuelle korrigeringsmønster, men er vanligvis zig-zags. Nedenfor er et eksempel på vanligste komplekse korreksjon en dobbel zigzag.

No comments:

Post a Comment